Malatya Büyükşehir Belediyesi’nin bana göre en temel sorunu, birinci adamın ikinci adam gibi davranması ve ikinci adamın ise 10’uncu adam gibi konumlanmasıdır!
Adı konulmamış kurumsal bir karmaşa var Malatya Büyükşehir Belediyesi’nde.
Sami Er’in en büyük hatası bu bence!
Malatya Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri 2’nci adamdır!
Bu 2’inci adama bağlı 4 genel sekreter yardımcısı, 24 daire başkanı, 70 şube müdürü ve binlerce çalışan var.
Bu bağlı daire başkanlıkları ve şubelerde alınan tüm kararlarda 2’nci adamın imzası gerekiyor.
Bir büyükşehir belediyesinin bütün rutin işlerini, yapması gereken hizmetleri, buralarda yaşanan tüm sorunları ve içerde olan-biten ne varsa kurumsal anlamda sorumlu kişi genel sekreterdir.
Çoğu kıdemli belediyeci bilir, belediyeyi yöneten aslında genel sekreterdir!
Bir belediye başkanını her anlamda rahatlatacak hatta “kötü polisi” oynayacak ve içerde yaşanılan her sorunu başkanlık katına yansıtmadan çözebilecek bir genel sekreterimiz var mı?
Maalesef yok!
Sami Er 2024 yılında koltuğa oturur oturmaz Murat Altundağ’ı getirmişti genel sekreterlik koltuğuna.
Maalesef Sami Er, Genel Sekreter Yardımcısı Nurhan Demir yüzünden Genel Sekreter Murat Altundağ’ı amiyane tabirle harcamak istedi.
Murat Altundağ şu anda Erzurum Büyükşehir Belediyesi’nde genel sekreter yardımcısı, Nurhan Demir de çalışmadan hatta bu şehre gelmeden en son Büyükşehir Belediyesi’nden maaş alıyordu hatırladığım kadarıyla.
Daha sonra bu koltuğa bir-iki kişi daha lalettayin yapmaya çalıştı.
Büyükşehir Belediye Başkanı Sami Er’in yıllarca “belediyeci” olmasına rağmen genel sekreterlik koltuğunun önemini bilmemesi çok garip gelmişti bana.
Yaklaşık 11 ay önce bu önemli koltuğa Dr. Mehmet Beytur’un atandığı açıklanmıştı.
CV’sine baktığımız zaman bir “devlet adamı” profili karşımıza çıkıyordu hatta atandıktan sonra ulusal medyada önemli bir gazeteci büyüğümüzden olumlu anlamda enforme edilmiştim.
Açıkçası umutlanmıştım.
Ama neredeyse 1 yılı dolduracak Malatya Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Mehmet Beytur tam bir hayal kırıklığı oldu maalesef!
Beytur, verilen kararlara sadece imza atıyor görüntüsü veriyor.
Anladığım kadarıyla Mehmet Beytur bilerek böyle bir tutum sergiliyor.
“Niye böyle bir tutum sergiliyor?” sorusunu sormak yerine bu tutumun çok yanlış olduğunu yazmak istiyorum.
Koskoca belediye 1 veya 2 genel sekreter yardımcısı ve belli-belirsiz danışmanların enformesiyle yönetiliyor maalesef!
Murat Altundağ genel sekreterlik yapamayacağını anlayınca istifa etti ama Beytur “seyretmeyi” tercih ediyor.
Bu şehri yöneten Malatya Büyükşehir Belediyesi’nin etkili bir 2’nci adama ihtiyacı vardır, birinci adamın ikinci adam gibi görünmesine değil!
O yüzden buradan çok açık yazıyorum:
Dr. Mehmet Beytur ya istifa etmelidir ya da artık “seyretmeyi” bırakmalıdır!